بدون دیدگاه
حوزه دانش آموزان
- پایبندی به تحقق اهداف درسی آموزش و پرورش در هر سال تحصیلی.
- توجه به تمام ابعاد دانش آموزان و پرهیز از محدود کردن آنان به پرورش استعدادی خاص.
- توجه همزمان به ابعاد فردی و اجتماعی دانش آموزان.
- توجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان.
- توجه به عزت نفس دانش آموزان و پرهیز از برخوردهای مخرب.
- ایجاد زمینه های انتخاب و تقویت قدرت تصمیم گیری.
- شادابی و نشاط در برنامه ها.
- توجه به ظهور و شکل گیری تدریجی شاکله دانش آموزان و صبوری و مداومت و محافظت بر عمل.
- تقویت روحیه مسؤولیت پذیری در دانش آموزان از طریق اعطای مسؤولیت و مواجهه با نتایج اعمال.
- توجه به اندیشه ورزی و تقویت مهارتهای تفکر در دانش آموزان.
حوزه اولیاء
- توجه به مسئولیت اولیاء در تربیت دانشآموزان و نقش مکمل مدرسه برای رسیدن به این هدف و ارائه اطلاعات مورد نیاز به آنان به صورت مناسب و کافی.
حوزه سرمایه انسانی
- توجه به نقش محوری سرمایه انسانی در تربیت دانشآموزان و دقت درگزینش، توانمندسازی و ارزیابی عملکرد آنان.
- توجه به عامل بودن مربیان در مسائل تربیتی و نقش الگویی آنان در تربیت دانشآموزان.
حوزه مدیریت و پشتیبانی
- توجه به ارزشهای دینی ، انقلابی و هویت فرهنگی.
- اخلاق محوری در سازمان، توجه به کرامت و عزت کلیه ذینفعان و استقرار عدالت در سازمان.
- توجه به نظم و انضباط و برنامه داشتن در اداره امور مدرسه.
- پاسخگویی در قبال عملکرد مدرسه به کلیه ذینفعان اعم از مؤسسه، اولیاء، مربیان و دانشآموزان.
- توجه به کیفیت ساختمان و امکانات و تجهیزات مورد استفاده در مؤسسه.
- توجه به خودکفائی اقتصادی مؤسسه و پوشش هزینههای جاری و توسعهای توسط درآمدهای آن.
- هزینه کرد کلیه درآمدهای مؤسسه در فعالیتهای آموزشی و توسعهای آن و عدم پرداخت مازاد درآمد به مالکان.
- توجه به اقشار مختلف جامعه در بهرهمندی از خدمات آموزشی مؤسسه.