🌙 #مناسبت شب زندگانی

📚 به نقلی از کتاب شریف مفاتیح الجنان امشب را شب زندگانی (لیله المحیا) نامیده و زیارت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) افضل اعمال این شب است.

📖 شیخ عباس قمی علت نامگذاری این شب به این نام را نقلی از ابن بطوطه در سفرنامه معروف خود بیان می کند.

📜 ابن بطوطه در سفرنامه خود اشاره می کند که: «به نجف اشرف مشرف شدم و زمانی رسیدم که ۲۷ ماه رجب گذشته بود؛ اما با مطلبی بسیار مهم مواجه شدم. مشاهده کردم که مردم شب ۲۷ رجب را بسیاراحترام می‌گذارند؛ به خاطر «لَیْلَهُ الْمَحْیا» بودن آن. اعراب به مبعث بیشتر به دلیل لَیْلَهُ الْمَحْیا بودن آن احترام می‌گذاشتند و مسلمانان چه سالم و چه مریض و حاجتمند همگی از شهر‌های و کشور‌های مختلف، دور و نزدیک خودشان را به نجف اشرف می‌رساندند و نیمه‌های شب در حرم امیرالمومنین (علیه السلام) حاجت خود را طلب می کردند و بیماران شفا می گرفتند.

دیدم چند نفر مریض و زمین‌گیر در مکانی اتراق کرده‌اند. هنگامی که علت را از آنان جویا شدم گفتند دیر رسیدیم و این شب بزرگ را از دست دادیم. به همین دلیل از امشب نشستیم تا سال آینده «لَیْلَهُ الْمَحْیا» را درک کنیم و بتوانیم از اهل بیت (علیهم السلام) شفای خود را بگیریم.»

📿 امشب شب ۲۷ رجب شب بعثت آخرین پیامبر خدا است .
دست به دعا برمیداریم و از خدواند متعال مسئلت می کنیم به عظمت این شب بزرگ و به حق امیرالمومنین (علیه السلام) دلهای ما را نیززنده کند و برای ما محیای با محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) و اهل بیت طاهرینش قراردهد.

🤲🏻 در این شب عزیز ما را از دعای خیر فراموش نکنید.

🖌 مجتمع آموزشی مهرهشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست