🌺 یا هادی من استهداه 🌺

امام خمینی ای که ما می‌شناختیم، نه اهل بزرگنمایی و اغراق بود و نه نیازمند به تملّق و مداهنه. لذا وقتی سخنی می‌فرمود، به دقت ایشان در القای معنای عمیق و بلند مورد نظرشان یقین داشتیم.

همین است که در همان سال‌های جوانی، این جمله‌ی ایشان، هماره برایم سؤال انگیز بوده است.

ایشان فرموده بود: «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» و فرموده بود «از دامن زن» نه «از دامن مادر» که دومی واضح بود و نیاز به تبیین نداشت. معلوم است که ما همه، برای رشد و هدایت، محتاج تربیت موحّدانه‌ی مادران خویش، بوده و هستیم. به ما آموخته بودند که بهشت‌مان را، باید در زیر پای مادران‌مان جستجو کنیم اما امام این بار انگار به نکته‌ی دیگری تاکید فرموده بود: «از دامن زن»!

حالا اما می‌پندارم سخن امام، شاید اشاره به این داشته که مردان، برای عروج خویش، نه تنها به مادر، که به همسران خویش نیز بسیار محتاجند. کافی‌ست کلام حضرت علامه طباطبایی و جناب علامه جعفری را در باره همسر خویش ببینیم تا باور کنیم که اگرنه محال، لااقل چقدر سخت است که مردی بدون یاری و همراهی همسرش بتواند به مقامات بلند معنوی دست یابد.

پنهان نمی‌کنم که به این مقام معنوی بانوان‌مان غبطه می‌خورم …

عید میلاد حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا، امّ ابیها سلام الله علیها و سالروز ولادت گرامی ترین استادمان، حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را به خواهران گرانقدر و دختران گرامیم که در مجتمع آموزشی مهرهشتم و موسسه شمس الشموس توفیق همراهی با ایشان را دارم و نیز به مادران و همسرانی که پیوسته و بی‌دریغ، مردان خویش را برای تربیت فرزندان حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف، حمایت و تشویق می‌کنند تبریک می‌گویم و از حضرت حق برای تمامی ایشان توفیق همسری و مادری را در برترین درجات مسألت می‌دارم.

محسن جواهری
۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱

🖌 مجتمع آموزشی مهرهشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست