در ادامه گزارشی از استفاده از رویکردهای نوین آموزشی در دبستان های مهرهشتم توسط آقای فوم (مدیر دبستان پسرانه) ارائه می گردد:

امروزه مدارس به دنبال آموزش و پرورش انسانهایی هستند که در تمام ابعاد زندگی بتوانند موفق و خلاق عمل کنند. انسانهایی فعال، مستقل، شاداب، فرهیخته و … که براساس تفکر و ظرفیت های تقویت شده، بتوانند با جهان هستی، در مسیر رشد و پویایی همراهی نموده و زمینه ساز رشد و توسعه انسانی و اجتماعی شوند.

پرسش کاربردی تر از سئوال قبل این است که «چگونه می توان شرایط و لوازم یادگیری را براساس اطلاعات به دست آمده از یافته های علوم شناختی تسهیل و تسریع نمود؟»

در واقع رویکردهای مبتنی بر «یادگیری سازگار با مغز» یک جنبش اصلاح تربیتی نیست که فنون خاصی را برای استفاده در کلاس تجویز کند، بلکه داده های تجربی درباره چگونگی یادگیری مغز را جمع آوری و بر مبنای آن رعایت معیارهایی را در تدوین برنامه درسی و آموزشی توصیه می کند. (مبانی آموزش و پرورش شناختی / دکتر خرازی و دکتر تلخابی)

ادامه مطلب …  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست