حوزه دانش ­آموزان

  • پایبندی به تحقق اهداف درسی آموزش و پرورش در هر سال تحصیلی.
  • توجه به تمام ابعاد دانش­ آموزان و پرهیز از محدود کردن آنان به پرورش استعدادی خاص.
  • توجه همزمان به ابعاد فردی و اجتماعی دانش­ آموزان.
  • توجه به تفاوت­های فردی دانش­ آموزان.
  • توجه به عزت نفس دانش­ آموزان و پرهیز از برخوردهای مخرب.
  • ایجاد زمینه­ های انتخاب و تقویت قدرت تصمیم­ گیری.
  • شادابی و نشاط در برنامه ­ها.
  • توجه به ظهور و شکل­ گیری تدریجی شاکله دانش­ آموزان و صبوری و مداومت و محافظت بر عمل.
  • تقویت روحیه مسؤولیت پذیری در دانش­ آموزان از طریق اعطای مسؤولیت و مواجهه با نتایج اعمال.
  • توجه به اندیشه­ ورزی و تقویت مهارت­های تفکر در دانش­ آموزان.

حوزه اولیاء

  • توجه به مسئولیت اولیاء در تربیت دانش­آموزان و نقش مکمل مدرسه برای رسیدن به این هدف و ارائه اطلاعات مورد نیاز به آنان به صورت مناسب و کافی.

حوزه سرمایه انسانی

  • توجه به نقش محوری سرمایه انسانی در تربیت دانش­آموزان و دقت درگزینش، توانمندسازی و ارزیابی عملکرد آنان.
  • توجه به عامل بودن مربیان در مسائل تربیتی و نقش الگویی آنان در تربیت دانش­آموزان.

حوزه مدیریت و پشتیبانی

  • توجه به ارزش­های دینی ، انقلابی و هویت فرهنگی.
  • اخلاق محوری در سازمان، توجه به کرامت و عزت کلیه ذی­نفعان و استقرار عدالت در سازمان.
  • توجه به نظم و انضباط و برنامه داشتن در اداره امور مدرسه.
  • پاسخگویی در قبال عملکرد مدرسه به کلیه ذی­نفعان اعم از مؤسسه، اولیاء، مربیان و دانش­آموزان.
  • توجه به کیفیت ساختمان و امکانات و تجهیزات مورد استفاده در مؤسسه.
  • توجه به خودکفائی اقتصادی مؤسسه و پوشش هزینه­های جاری و توسعه­ای توسط درآمدهای آن.
  • هزینه کرد کلیه درآمدهای مؤسسه در فعالیت­های آموزشی و توسعه­ای آن و عدم پرداخت مازاد درآمد به مالکان.
  • توجه به اقشار مختلف جامعه در بهره­مندی از خدمات آموزشی مؤسسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست