موسسه مردم نهاد جهادی رویش مهر باهدف رسیدن به مدارسی در افق چشم انداز سال ۱۴۰۴ و بر اساس هویت و معیار اسلامی نظام جمهوری اسلامی گام در عرصه ی ایجاد تغییر و تحول و پویایی و نشاط در فضای مدیران و آموزگاران استان سیستان و بلوچستان نهاد .

اولین قدم شناسایی نخبگان سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای مختلف این استان بود که پس از شناسایی ، اولین کارگاهای آموزش در شهرستان زابل با حضور چشم گیر و فعالانه بیش از ۲۰۰ مدیر و آموزگار در پاییز و زمستان سال ۹۵ به صورت مستمر و با حضور اساتید برجسته کشور در حوزه مدیریت و آموزش برگزار شد و پس از پایان این دوره از بین شرکت کنندگان حاضر ، برترین ها انتخاب و به دوره ی تکمیلی درتهران دعوت شدند .

دوره ی تکمیلی با نام (( طرح آرام )) در تیرماه سال ۹۶ در مجتمع مهر هشتم تهران برگزار شد . در این دوره که از تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۶ لغایت ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۶ و با حضور ۱۱ نفر از اساتید برتر کشوری برگزار گردید ، تعداد ۲۵ نفر از مدیران و ۳۷ نفر از آموزگاران شهرستان بنجار ، زهک ، نیمروز ، زابل ، هامون و… حضور داشتند که طبق برنامه های از پیش طراحی شده در کلاس ها و کارگاه ها حضور پیدا کردند.

در طرح آرام، صرفا به آموزش های تئوری و کتاب های درسی اکتفا نمی کنیم. در این شیوه نکاتی مثل تکلیف گرایی، مسئولیت پذیری، همدلی، احترام، اعتماد، نظم و ایثار، مسایل زیست محیطی، اقتصادی، اعتقادی و… برای یک جامعه پویا و بالنده مدنظر است که تمامی موارد برای آموزش در دستور کار قرار داده ایم. درواقع به دنبال این هستیم تا همگام با نوسازی مدارس ،نوسازی محتوایی  را هم داشته باشیم.

در این برنامه مدیران و معلمان آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با حضور در کارگاه های آموزشی با موضوعات اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و هویتی بر اساس نیاز روز آشنا می شوند و سپس به عنوان مروج این طرح در استان خود به سایر همکارانشان آموزش می دهند.

          

          

          

          

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست